Zadania realizowane na samodzielnym stanowisku ds. Planowania Przestrzennego i Obrony Cywilnej
1. Obrona Cywilna:
• opracowanie i aktualizowanie planu obrony cywilnej, oraz planu przyjęcia ześrodkowanych załóg zakładów pracy i ewakuowania ludności
• nadzorowanie utrzymania i aktualizacji planu gotowości do działania w formacji obrony cywilnej
• planowanie i organizowanie współdziałania formacji obrony cywilnej w zakresie prowadzenia akcji ratunkowej i usuwania skutków klęsk żywiołowych
2. Łączność i ostrzeganie:
• przygotowanie i zapewnienie działania systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania
• nadzorownie i kontrolowanie utrzymania w stałej sprawności urządzeń alarmowych
3. Ochrona przed skażeniem:
• przygotowanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania skażeń i zakażeń
• planowanie przedsięwzięć związanych z likwidacją skażeń
• posiadanie danych dotyczących rodzaju i ilości toksycznych środków przemysłowych znajdujących się na terenie gminy i miasta i gmin sąsiednich, oraz wynikających z tego faktu zagrożeń
4. Działalność szkoleniowa:
• planowanie i organizowanie szkolenia formacji obrony cywilnej, oraz łączności w zakresie powszechnej samoobrony
• typowanie i kierowanie na przeszkolenia instruktorów OC,oraz prowadzenie ich ewidencji
5. Nadzór techniczny:
• nadzorowanie nad utrzymaniem w stałej gotowości techniczno-eksploatacyjnej istniejąych budowli ochronnych, oraz planowanie doraźnego przygotowania brakujących budowli ochronnych podczas wprowadzania wyższych stanów gotowośći ochronnej państwa
• nadzorowanie nad zapewnieniem przygotowania i realizacji zaciemnienia i wygaszania oświetlenia we wsiach i zakładach pracy
• opracowanie planów i zapewnienie realizaji dostaw wody pitnej dla ludności
6. Planowanie materiałowo-techniczne:
• opracowanie zestawienia należności i planów zaopatrzenia organów kierowania i formacji obrony cywilnej w wojskowy sprzęt techniczny, oraz planowanie dostaw sprzętu technicznego dla formacji OC
• zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji i prowadzenie ewidencji zgodnie z obowiązującymi przepisami
• nadzorowanie utrzymania i eksploatacji sprzętu OC w zakłądach pracy zlokalizowanych na administrowanym terenie
7. Planowanie gospodarczo-finansowe:
• planowanie zadań i budżetu z zakresu ochrony cywilnej
• ocena gotowości formacji OC, oraz działania w kierunku podniesienia sprawności
• kontrola realizowania zadań OC w zakładach pracy
• prowadzenie ewidencji i sprawozdawczości zgodnie z obowiązującymi przepisami
• nadzór i koordynacja zasad postępowania z wiadomościami stanowiącymi tajemnice służbową i państwową, oraz prowadzenie kancelarii tajnej w urzędzie i kontrola w jednostkach gospodarczych
8. Świadczenia osobiste OC:
• zbieranie danych do planu świadczeń na rzecz obrony kraju i przekazywanie ich do Wojewódzkiego Inspektoratu OC
• planowanie wykorzystania pozostających do dyspozycji zakładów pracy maszyn, urządzeń, sprzętu i środków materiałówych przydatnych do realizacji zadań OC, oraz decydowanie w razie potrzeby o ich wykorzystaniu
9. Popularyzajca OC:
• udostępnianie dla szkół i zakładów pracy dostępnych form i środków oddziaływania (np. radiowęzły, gazetki ścienne, fotoserwisy)
• ewidencjonowanie i rozprowadzanie wydawnictw i materiałów propagandowych z OC
10. Realizacja ustawy o powszechnym obowiązku do służby wojskowej:
• wykonywanie czynności związanych z przygotowaniem rejestracji przedpoborowych i poboru do wojska
• prowadzenie ewidencji osób o nieuregulowanym stosunku do służby wojskowej
• nakładanie na mieszkańców, zakłady pracy i instytucje obowiązku wykonywania świadczeń osobostych i rzeczowych na rzecz obrony kraju i ewidencja świadczeń
• prowadzenie dokumentacji akcji posłańczej
11. Ochrona p.poż:
• prowadzenie rejestru straży pożarnych, oraz danych organizacyno-osobowych, ewidencji członków zarządu i członków OSP
• realizacja zadań wynikających z planu p.poż - współdziałanie z organizacjami OSP
• współdziałanie z organizacjami społecznymi w tym zakresie
12. Budowa, modernizacja i ochrona dróg gminnych:
• sporządzanie i bieżąca aktualizacja ewidencji dróg (mostów) gminnych
• opracowanie planów budowy, remontów kapitalnych, oraz bieżącego utrzymania dróg gminnych
• koordynacja i nadzór nad realizacją planów robót na drogach gminnych
• inicjowanie, koordynacja i nadzór nad realizacją robót w ramach czynów społecznych
• zadania w zakresie dróg gminnych-ochrony
• opracowanie planów i analiz do planów społeczno-gospodarczych gminy w zakresie rozwoju drogownictwa
• wnioskowanie odnośnie potrzeb gminy w zakresie dróg wojewódzkich -rozwoju
• sporządzanie sprawozdań w zakresie finansowym i rzeczowym z realizacji zadań na drogach gminnych
• współdziałanie w zakresie rozwoju sieci dróg z właściwym rejonem dróg publicznych, oraz obwodem drogowym
• prowadzenie akcji zimowych na drogach gminnych, oraz innych nie objętych planem zimowego utrzymania przez rejon dróg publicznych ważnych dla życia i rozwoju gminy
• zabezpieczenie jednostkom drogowym i kolejowym niezbędnej ilości sprzętu, transportu i siły roboczej do akcji zimowej z jednostek gospodarki uspołecznionej działajacych na terenie gminy
• prowadzenie i bieżące oceny stanu przejezdności dróg gminnych, oraz wojewódzkich i kolejowych w okresie zimowym
• załatwianie spraw i wniosków dot. dróg gminnych
• wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogi gminnej
• ustawienie niezbędnych znaków drogowych, oraz urządzeń ostrzegawczo-zabezpieczających ruch drogowy
• dokonywanie przeglądów stanu utrzymania dróg i mostów pod względem prawidłowości oznakowania stanu technicznego jezdni i pobocza, odwadnianie itp.
• wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów ponadgabarytwy (przekroczony parametr szerokości, wysokości, długości, masy rzeczywistej lub nacisku na oś jeżeli przewóz, przejazd rozpoczyna się drogą gminną)
• prowadzenie zbioru aktów prawnch dotyczących drogownictwa
• ustalanie udziału państwowych jednostek gospodarczych w kosztach (budowy, modernizacji i ochorny dróg gminnych jeżeli nadmierne zniszczenia zostały wywołane ruchem pojazdów do tych jednostek)
13. Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne:
• przygotowania i prowdzenie procedury związanej z uchwaleniem i zmianą studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
• prowadzenie rejestru wniosków w sprawie wsrowadzenia do studium obszarów rozmieszczenia inwestycji celu publicznego o znaczeniu wojewódzkim i krajowym
• prowadzenie spraw związanych z opracowaniem i uchwaleniem miejscowego pranu zagospodarowania przestrzennego
• prowadzenie spraw związanych z rozpatrzywaniem wniosków w sprawie wydania decyzji ustalającej warunki zabudowy i zagospodarowanu terenu.
• prowadzenie w imieniu burmistrza rejestru wydanych decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu gminnym i powiatowym
• prowadzenie w imieniu burmistrza rejestry wydanych decyzji ustalających warunki zabudowy i zagospodarowaniu terenu.